Apreta intro per cercar
93 555 12 34
 
 
Activitats culturals a Teià
Programació esportiva a Teià 2023-24 (infoesports)
 
 
 
 
Activitats culturals a Teià
Activitats culturals a Teià
Programació esportiva a Teià 2023-24 (infoesports)
Programació esportiva a Teià 2023-24 (infoesports)
previous arrow
previous arrow
next arrow
next arrow

Guerra biològica contra el mosquit tigre

Imprimir correu electrònic

Mosquit TigreAquesta setmana s’ha dut a terme la primera de les quatre aplicacions previstes de larvicides per evitar la proliferació del mosquit tigre amb l’arribada de la calor. Aquest tractament és dut a terme per una empresa especialitzada i és possible gràcies al conveni de delegació de competències al Consell Comarcal del Maresme subscrit l’any 2020 en matèria de salut pública i gestió del risc de plagues, com a part de l’Estratègia per a la prevenció i el control del mosquit tigre a Catalunya.

L’operació, que es tornarà a repetir en els mesos successius, comprèn tots els embornals públics del municipi que són susceptibles d’albergar làmines d’aigua estancada procedents de la pluja. Tots aquests punts es ruixen amb un producte que porta un bacteri de control biològic que evita el desenvolupament de les larves.

Focus de cria

L’augment progressiu de les temperatures derivat del canvi climàtic afavoreix que cada cop s’allargui més la temporada en què es troben mosquits adults actius.

Des de la seva detecció per primer cop a Catalunya l’estiu del 2004, el mosquit tigre (Aedes albopictus) s’ha adaptat perfectament al medi urbà i, actualment, pon ous a l’interior de qualsevol lloc de petites dimensions que contingui aigua durant un mínim de deu dies: pneumàtics, gerros, llaunes de beguda, cendrers, joguines, bidons, galledes, pots, platets de test, etc. També es poden localitzar llocs de cria a la via pública, com ara embornals o fonts.

On no es troba

El mosquit tigre no diposita mai els ous en aigües en moviment, ni en superfícies i volums d’aigua de més de 200 litres, com ara piscines o basses. Tampoc no es pot desenvolupar en llocs on l’aigua s’evapora al cap de pocs dies.

Responsabilitat col·lectiva

Evitar la proliferació del mosquit tigre és responsabilitat de tothom, per la qual cosa cal seguir aquestes recomanacions:

• Cal buidar, capgirar o posar sota cobert tots els objectes on es pugui acumular aigua.
• Els plats de test s’han de mantenir seques.
• Cal renovar almenys dos cops per setmana l’aigua dels abeuradors d’animals domèstics (gossos, gats i ocells).
• En el cas d’elements fixos i objectes que no es poden retirar, s’han de revisar com a mínim dos cops per setmana i eliminar-ne qualsevol cúmul d’aigua.
• En els casos que sigui inevitable tenir recipients amb aigua a l’exterior, cal cobrir-los amb una tapa o una tela de mosquitera prima de 2 mil·límetres com a màxim.
• Els embornals dels patis i les canals d’aigua de les teulades s’han de mantenir netes.
• En el cas de les piscines buides, s’han de mantenir eixutes.

L’ordenança municipal aprovada el 2008 estableix sancions per a les persones que incompleixen aquestes mesures preventives.

Alerta sanitària

Recentment, l’Agència de Salut Pública de Catalunya ha adreçat un escrit als ajuntaments per recordar-los la importància d’aplicar-hi tractaments preventius i per assabentar-los de l’activació per part de la Generalitat dels protocols per a la vigilància i control dels virus de la Febre del Nil Occidental, d’una banda, i del Chikungunya, Dengue i Zika, de l’altra, coincidint amb l’inici de la temporada de presència activa de mosquits adults.

Trobareu més informació i consells sobre el mosquit tigre i el mosquit comú (Culex pipiens) clicant sobre cadascun dels enllaços.

Agenda

XBM Targeta La Colla Superlectora.png
Dimarts, 05 Desembre
17:00
Biblioteca de can Llaurador
club d escriptura amb vicenç llorca.jpg
Dilluns, 11 Desembre
19:00
Biblioteca de can Llaurador
Passejada marxa nòrdica.jpg
Dimarts, 12 Desembre - 12 Desembre
08:00 - 16:30
hora del conte.jpg
Dimarts, 12 Desembre
17:30
WEB TURANDOT.jpg
Dimecres, 13 Desembre
19:30
Biblioteca de can Llaurador
club du livre.jpg
Dijous, 14 Desembre
19:00
Biblioteca de can Llaurador
club de lectura.jpg
Divendres, 15 Desembre
18:00
Biblioteca de can Llaurador
Celler de Can Roda.png
Dissabte, 16 Desembre - 16 Desembre
11:00 - 13:00
Sin título.png
Dissabte, 16 Desembre
11:00
Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora

Exposicions

marato tv3 imatge.jpg
15 Novembre - 23 Desembre
PARADA DE LLIBRES PER A LA MARATÓ DE TV3
Biblioteca de can Llaurador

Serveis

La Deixalleria

La deixalleria Mancomunada Teià, Alella, el Masnou

Recollida de mobles

Servei de recollida de mobles i trastos vells

Certificat Digital IdCat

Et tramitem l'alta i renovació del certificat digital IdCat

OMIC

Oficina Municipal d'informació al Consumidor

Renovació del DNI

Servei de renovació del DNI a Teià

Benvinguda Nadons

Obsequi als nadons nascuts aquest any

Taxi a demanda

Nou servei de Taxi a demanda

Què pots fer?

Infoesports

Programa i horaris de les activitats esportives del Poliesportiu el Cim

Activitats a la Unió i Masia can Llaurador

Cursos i Activitats culturals a la Unió i Masia de can Llaurador

Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora

Jaciment arqueològic d’època romana situat a Teià i gestionat per la Mancomunitat de Serveis d’Alella, El Masnou i Teià

Teià, camins de goig

Recorreguts memorables per Teià. Descarrega't aquest tríptic per conèixer els millors racons de la vila

AMI
Massarosa
Enoturisme d'Alella
Parc serralada litoral
Ajuntament de Teià. Tots el drets reservats • C Pere Noguera, 12 • 08329 Teià • T 93 555 12 34 • ajuntament@teia.cat